Thursday, April 20, 2006

مير معماري ايران در ديار ابدي


هيچي نمي شه گفت جز ابراز تاسف و حسرت خوردن. حسرت از اينكه سال پيش دعوت بچه هاي ورودي ما از مهندس ميرميران ناكام ماند
---------------
مهندس سيد هادي ميرميران متولد 1323 شهرستان قزوين مي باشد. ايشان
دوران تحصيل خود را در دانشكده هنرهاي زيباي تهران گذرانيده ودر سال1347 فارغ التحصيل شده اند.
وي از همان سال فارغ التحصيلي فعاليت حرفه اي خود را آغاز كرده اند. ايشان جزو كساني هستند كه با سبك و روش منحصر به فردي كه دارند منتقدين موافق ومخالف زيادي را در كشور پيدا كرده اند.
ميرميران يكي از پر كارترين وفعالترين معماران كشور به حساب مي آيند.ايشان در مسابقات متعدد ودر مناقصه هاي بسيار شركت داشته ودارند.با وجود اينكه اغلب طرح هاي ايشان در مسابقات را’ي بالا را كسب مي كنند ولي به دليل گرايش خاصي كه در بين كارفرمايان و يا خط دهندگان وجود داردكارهاي وي معمولا" بر روي كاغذ باقي مي ماند
(مانند طرح وي براي پروژه فرهنگستانها كه از زيباترين طرح هاي او مي باشد) . با اين وجود ميرميران از تلاش و همت خود در به كرسي نشاندن حرفهاي خود نكاسته ونخواهد كاست .
به هر حال ميرميران را بايد جزوكساني دانست كهدر جامعه راكد معماري ما ايده’ نو, حرف نو, و روش برخورد نو را بنا نهاده است و اين خود (توليد ايده) جاي بسي تقدير و ارج گذاشتن به اين شخصيت را دارد.
تقسيم بندي كارهاي ميرميران :
كارهاي ميرميران را مي توان به سه دوره’ مختلف تقسيم كرد كه روند طراحي ايشان در طول زندگي حرفه اي را مي رساند. ايشان در دوره هاي مختلف با توجه به رويداد هاي روز وجريان هاي معماري كشور وجهان خود را از اين جريانات دور ندانسته بلكه همسو باآن شده اند.
ادامه دارد

No comments: